Press ESC to close

Zabłyśnij w social mediach

Możemy często spotkać się z opiniami, że tak naprawdę korzystanie z mediów społecznościowych nie ma większego sensu. Wiele osób twierdzi, że jeśli ktoś będzie ich usługą zainteresowany to prędzej czy później i tak natrafi na stronę firmy itp. Czy jednak rzeczywiście tak jest? Badania potwierdzają, że portale społecznościowe mają bardzo duże znaczenie w powodzeniu firmy. Osoby, które mogą w jakimś stopniu uczestniczyć w życiu firmy, mogą być na bieżąco z jej promocjami, nowościami, znacznie chętniej wracają i kupują kolejne produkty, zamawiają kolejne usługi. Jeśli zależy nam na więzi z klientem, to media społecznościowe są tym, czym jak najbardziej powinniśmy się zainteresować.

Z jakich social mediów korzystać?

Tak naprawdę od wielu lat najważniejszym portalem społecznościowym jest Facebook. Jeśli chcemy zaistnieć w sieci, to musimy przede wszystkim tam posiadać swój fanpage i systematycznie go aktualizować. Nie powinniśmy jednak rezygnować z takich portali jak Instagram, Snapchat, Twitter. Oczywiście nie wszędzie jesteśmy w stanie być. Nie ze wszystkiego jesteśmy w stanie w systematyczny sposób korzystać. Z tego też powodu przede wszystkim powinniśmy poświęcić się temu, aby istnieć na Facebooku i na Instagramie. Są to te social media, z których ludzie korzystają najczęściej.

Czy można zrezygnować z mediów społecznościowych?

Oczywiście, że można. Nikt nikogo nie zmusi przecież do prowadzenia konta na portalu społecznościowym. Nikt nie powinien się jednak dziwić, że konkurencja, która posiada dobrze rozwinięte konta w social mediach znacznie lepiej radzi sobie na rynku. Jeśli nigdy nie posiadaliśmy konta w social mediach, to nie musimy ich zakładać. Jeśli natomiast prowadziliśmy takie konto i nagle przestaniemy to robić, to klienci stwierdzą, że coś z naszą firmą jest nie tak, że nie warto nam ufać i pewnie firma w niedalekiej przyszłości upadnie.
Portale społecznościowe dają sporą przewagę o ile potrafimy z ich możliwości korzystać. Czasami dobrze jest zatrudnić kogoś, kto zna się na social mediach. Dziś jest masa kierunków na studiach, które tą tematyką się zajmują. Warto zatrudnić jednego z absolwentów takiego kierunku, który pomoże nam rozwinąć skrzydła.