Większość uważa, że do copywritingu nada się każde urządzenie z klawiatura i wyświetlaczem. W mojej opinii jest to nie do końca prawda. Przecież nie zabierzemy komputera stacjonarnego do szkoły czy pracy prawda? Sprzęt do pisania artykułów i wpisów powinien być możliwie jak najbardziej mobilny i jednocześnie użyteczny. Nie można też zapominać, że do copywritingu potrzebna jest odpowiednia ilość pamięci operacyjnej, moc procesora i miejsce na dysku – mówimy oczywiście o osobie piszącej w wolnym czasie, ale posiadającej oddzielny sprzęt do pracy. Co mamy do wyboru? Celowałbym w tablet albo netbook, ewentualnie smartfon, ale taki pokusiłby o korzystanie z niego w celach innych.
Jaki tablet wybrać?
Choć, już wychodzą z mody, wypierane przez smartfony, jest to jak najbardziej ciekawa, warta rozważenia opcja. Zaletą tabletu są jego wymiary i mobilność. Jak już wspominałem, ma służyć tylko do pisania artykułów — nie musi być więc z wyższej półki. Dobrą zaletą jest dodatkowa klawiatura do tabletu wraz z etui, dzięki czemu przedłużymy jego żywotność i jednocześnie ułatwimy sobie pracę. Trafnym wyborem byłby Samsung Galaxy Tab S4 lub Huawei MediaPad T3 10 – oba plasują się w cenie 450 zł, posiadają nie najgorsze parametry i dostępne są w zestawie z klawiaturą.
Jaki netbook wybrać?
Rozwiązanie może zajmujące więcej miejsca niż tablet, ale za to jest ono wydajniejsze. W przeciwieństwie do tabletu oferuje on od razu większy zasób pamięci, większy wyświetlacz i dysk. Zaletą netbooka jest też to, że teksty możemy pisać w specjalnie przeznaczonych do tego aplikacjach oraz to, że możemy wiarygodność artykułów w sposób szybki sprawdzić w internecie. Zatem rodzi się pytanie: jaki netbook? Tu cenowo już może być nieco gorzej, funkcjonalność dorównująca komputerowi stacjonarnemu ma swoje odbicie w koszcie. Osobiście poleciłbym Lenovo IdeaPad S145-14 lub ASUS E402 AMD E2 – oba w granicy 1000 zł i oferujących dobre parametry do pracy biurowej.
Najnowsze komentarze