Siedem praw wszechświata reklamy

Siedem praw wszechświata reklamy

Cześć. Jeśli nie jesteś na tym blogu po raz pierwszy, to pewnie zauważyłeś trochę zmian. Jak ci się podobają? Napisz proszę w komentarzu — pozwoli mi to świadomie ulepszać Total Copywriting bezpośrednio pod twoje oczekiwania!

Po dłuższej przerwie czas na reaktywację. Dziś o siedmiu prawach świata reklamy. Mówią one o źródle siły tekstów promocyjnych i innych rodzajach reklam, gdzie siła oznacza skuteczność — a skuteczność sprzedaż. Mam je wydrukowane, pokryte laminatem i zawsze na widoku, bym pamiętał o fundamentach, pracując nad kampaniami. Oto siedem praw …

JEDEN. Energia słów istniała od chwili, gdy On powiedział „Niech stanie się światłość”. Copywriter powinien do końca życia uczyć się, jak świadomie używać tej energii. Jak bowiem każdy, został stworzony na Jego podobieństwo.

DWA. Zachowanie mas jest dość przewidywalne, lecz zachowanie jednostki nie do końca. Wyjątek nie obala reguły.

TRZY. Umysł i serce nie reagują na słowa w ten sam sposób. Intelekt odnajduje logikę, poprzez którą uzasadnia to, o czym zadecydowała emocja. Zdobądź serce potencjalnego klienta, a umysł sam za nim podąży.

CZTERY. Czas i pieniądz to dwie strony jednego medalu. Odbiorca reklamy nie odda swoich pieniędzy, zanim nie odda własnego czasu. Zdobądź czas potencjalnego klienta, a pieniądze same za nim podążą.

PIĘĆ. Wzrok i słuch funkcjonują odmiennie w umyśle odbiorcy, gdzie słuch to pewniejsza inwestycja. Zdobądź uwagę potencjalnego klienta poprzez dźwięk, oczy same zanim podążą.

SZEŚĆ. Okazja i bezpieczeństwo są względem siebie odwrotnie proporcjonalne. Kiedy jedno się zwiększa, drugie musi maleć. Wysokie zwroty z inwestycji w strategie niskiego ryzyka są osiągane wyłącznie z upływem czasu. Ten, kto oszukuje czas, musi brać na siebie ryzyko niepowodzenia.

SIEDEM. Angażuj wyobraźnię, dopiero wtedy pokieruj nią dokąd zechcesz. Gdzie umysł wielokrotnie podróżował, tam ciało z pewnością podąży. Potencjalni klienci podejmują działania w rzeczywistości, jeśli wcześniej podjęli je w głowie.

Oczywiście prawa te przedstawione w powyższy sposób są ujęte nieco ogólnikowo. Można by je wziąć pod lupę i dokonać głębszej analizy. Może w komentarzach? Jestem za! Who first?

Życzę sukcesów (jak najczęściej)
Podpis autora Łukasza Kamiennika

Kliknij

Podziel się
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
O Łukasz Kamiennik

Autor, copywriter, ghostwriter – niekoniecznie w tej kolejności. Duże doświadczenie w pisaniu tekstów marketingowych i publicystycznych. Długoletnia praktyka w e-mail marketingu. Zainteresowany moimi usługami? Zapraszam do kontaktu >>

Komentarze

  1. Widać krok na przód pod względem designu. Przyjemny dla oka szablon. chociaż poprzedni też nie był taki zły ;)
    Ogólnie wrażenia z odbioru nowej szaty graficznej na plus.

    Artykuł również ciekawy, jak wszystkie z których baaaardzo wiele się nauczyłem. Oby tak dalej.

  2. Nie zwracałem uwagi na wygląd poprzedniego szablonu.
    Natomiast ten obecny jest bardzo przejrzysty i elegancki.
    Można wręcz powiedzieć, że to ideał – można się na nim wzorować projektując układ własnej strony. Na pewno wykorzystam kilka elementów układu u siebie.

    Kiedy jeden z moich blogów jest na pierwszej stronie Google to z blogiem osobistym dopiero dojrzałem. Dopiero po roku wiem o czym chciałbym pisać.
    W najbliższym czasie będę pracował nad poprawieniem 7 prawa reklamy. Dość ciężko przychodzi mi pisanie tekstów trafiających prosto w serce czytelnika. Chciałbym pisać na swoich blogach jednocześnie zwięźle i obrazowo…

    Naprawdę masz pod ręką zalaminowane 7 praw reklamy?

    Pozdrawiam.

  3. Cześć Łukasz,

    fajnie, że znowu publikujesz na blogu ;)

    Szablon jest ciekawy, poprzedni również był klimatyczny.

Co myślisz?

*

Pokaż
Ukryj
Przeczytaj poprzedni wpis:
Sigmund Freud
4 podstawowe „gorące przyciski” psychologiczne Freuda motywujące do działania

Stary, poczciwy Zygmunt Freud. Określił podstawowe elementy, w oparciu o które ludzie podejmują działanie — podstawowe „gorące przyciski” psychologiczne. Jak sądzisz, czy ludzie bardziej działają...

Zamknij