Użyj tego i zwiększ skuteczność swoich ofert

Dawno temu napisałem artykuł o dwóch sposobach zwiększania konwersji listu sprzedażowego. Pierwszy z nich to wzbogacenie twojej oferty o wartościowe produkty premium, czyli bonusy.

Jednak sam fakt, że dodajesz bonusy nie oznacza, że od razu zwiększysz swoją sprzedaż. Musisz wiedzieć o pewnych rzeczach, by przypadkiem nie narazić się na straty.

Zachęć do złożenia zamówienia przez telefon, oferując za to dodatkowy bonus. Jest to wiarygodny powód dla ich istnienia. A brak powodu może budzić podejrzliwość ze strony potencjalnych klientów.
— Bill Mayers

Oto więc 4 wskazówki, które pomogą ci skuteczniej wykorzystać bonusy, zarówno w sprzedaży produktów elektronicznych, jak i fizycznych…

Używaj bonusów, które stanowią uzupełnienie produktu głównego

Jeśli, dla przykładu, sprzedajesz wideo szkolenie z zakresu budowania rozgłosu na Facebooku, to niech bonusy nie wykraczają zbyt mocno poza jego tematykę. I tyle.

Jeśli produkt główny, czyli filmy szkoleniowe przedstawiają przede wszystkim, w jaki sposób pozyskiwać adresy e-mail potencjalnych klientów z Facebooka, to jako bonus wyśmienicie zadziała np. paczka z grafiką do użycia przy zakładaniu fan page.

Używaj bonusów, które mają wysoką wartość postrzeganą

Twoim celem jako sprzedawcy, marketingowca czy copywritera jest przygotowanie bonusów, które dla twoich potencjalnych klientów mają wielką wartość i jednocześnie dla ciebie są niedrogie w stworzeniu.

W przypadku krótkich poradników PDF kosztów praktycznie nie ma, o ile stworzysz je samodzielnie. Podobnie w przypadku bonusowych nagrań wideo. Co innego z produktami fizycznymi. Wtedy pamiętaj o wspomnianych dwóch rzeczach: bonus ma mieć ogromną wartość dla potencjalnego kupującego i być możliwie tani do stworzenia.

Zadbaj o jakość i stronę wizualną

Skoro oferujesz coś za darmo, jako bonus, to nie znaczy, że powinieneś przykładać do tego mniejszą wagę w porównaniu do głównego produktu. Przeciwnie: traktuj bonus jako osobny, pełnowartościowy produkt, który spokojnie mógłbyś sprzedawać w innym miejscu.

Dodając do swojej oferty bezpłatne prezenty (bonusy), możesz zwiększyć sprzedaż 2, 3, a nawet 4-krotnie.
— Ted Nicholas

Przygotuj swoim bonusom profesjonalne okładki, profesjonalny skład, wypełnij wartościową treścią. Innymi słowy, nie oszczędzaj tylko dlatego, że to bonusy.

I tutaj mały TIP: wyceń bonus na rozsądną cenę i „przyczep” mu ją w widocznym miejscu. Ten szybki zabieg podniesie nieco wiarygodność i postrzeganą wartość.

Używaj bonusów tylko wtedy, gdy są opłacalne

Jak mówi stare porzekadło, „wydawaj pieniądze, by zarabiać pieniądze”. To szczególnie ważne w przypadku sprzedaży produktów fizycznych. Jeśli nie obserwujesz wzrostów konwersji po wzbogaceniu oferty bonusem lub bonusami, to znaczy, że nie ma dla nich żadnego uzasadnienia.

Innymi słowy, kiedy wkładasz dodatkowe pieniądze w przygotowanie bonusów i nie zauważasz lepszej sprzedaży, to nie ma zwrotu z inwestycji. W takim przypadku powinieneś z nich całkowicie zrezygnować lub je poprawić.

Nie wprowadzaj bonusów tylko dlatego, że wiesz, iż to sprytna strategia i zawsze przynosi wzrosty, bo wcale tak nie jest…

Twój produkt jest drooogi?
Nie szkodzi. Daj więcej bonusów!

Powiedzmy, że twój potencjalny klient czyta twój list sprzedażowy i jest zachwycony. Oferujesz mu dokładnie to, czego szuka. Twój produkt spełnia jego oczekiwania. Jest prawie zdecydowany na zakup. Przedstawiasz mu więc cenę i tu jego zainteresowanie maleje. Cena zbyt wysoka.

Możesz mieć faktycznie zbyt wysoką cenę za to, co w zamian dajesz kupującemu, ale może być też tak, że cena jest całkiem w porządku, lecz mimo to dla potencjalnego kupującego jest dość wysoka. Być może jest i tak, że czytelnik twojej oferty sprzedaży pomyśli, że za tę cenę mógłbyś dać coś więcej. Możliwości jest mnóstwo…

I tu wielką rolę odgrywają bonusy. Jeśli dobrze przygotowane, mają ogromny wpływ na decyzję o zakupie. Możesz w tym miejscu rozbić wszelkie pozostałe wątpliwości, jakie mogą się pojawić przed podjęciem decyzji.

Wartościowe bonusy jeszcze bardziej zwiększą postrzeganą wartość całej twojej oferty, co w efekcie będzie wystarczającym uzasadnieniem zakupu. A pamiętaj, że decyzje podejmujemy zwykle w oparciu o potrzeby emocjonalne …i uzasadniamy je logicznymi powodami-dlaczego to dobra decyzja.

Życzę sukcesów (jak najczęściej),
Podpis autora Łukasza Kamiennika

Kliknij

Podziel się
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
O Łukasz Kamiennik

Autor, copywriter, ghostwriter – niekoniecznie w tej kolejności. Duże doświadczenie w pisaniu tekstów marketingowych i publicystycznych. Długoletnia praktyka w e-mail marketingu. Zainteresowany moimi usługami? Zapraszam do kontaktu >>

Co myślisz?

*

Pokaż
Ukryj
Przeczytaj poprzedni wpis:
stos-reklam
Papugowanie najpewniejszą drogą do zysków

Co się dzieje z niepotrzebną makulaturą? Przetwarza się ją! Stanowi wtórny surowiec do wyrobu papieru. Dzięki temu oszczędzamy lasy i robimy użytek z tego, co...

Zamknij