Zmieszany umysł zawsze mówi NIE!

Zmieszany umysł zawsze mówi NIE!

Kiedy myślę o najgorszym błędzie, jakiego nie chciałbym popełnić podczas pracy nad nowym, poważnym tekstem sprzedażowym dla swojego klienta lub dla siebie, za każdym razem dochodzę do jednej rzeczy …

… i nie jest to słaby nagłówek, kiepska oferta, błędy językowe, krótka gwarancja, mało wpływowy „Big Selling Idea”, ani nic podobnego.

Prawda jest taka, że każdy z tych elementów jest istotny — jeden mniej, drugi bardziej. Jeśli jednak miałbym wybrać jeden, największy błąd, którego za wszelką cenę nie chciałbym popełnić, byłby to …BRAK LOGICZNEJ STRUKTURY.

Dlaczego, skoro ludzie podejmują decyzje o zakupie za sprawą emocjonalnych potrzeb? Wydaje się, że jeśli decyzja zapłonie na tle emocjonalnym, sprawa zakończona, mamy sprzedaż. ALE …

Nie jest tak. Przynajmniej nie zawsze. Mimo, że ufamy swoim emocjom, to kiedy chodzi o sprzedaż — potrzebne jest solidne uzasadnienie na poziomie logicznym. Mimo że nie jesteśmy istotami logicznymi, to podczas czytania czegoś lub uczenia się, spodziewamy się, że materiał będzie przedstawiony w jasny, logiczny sposób.

Musisz więc zbudować swoją linię argumentacji w sposób, który ma sens. Przechodzić od punktu A … do punktu B … później C … następnie D … tak długo, dopóki nie dojdziesz do ostatecznej konkluzji: że bardziej opłaca się dokonać zakupu, zamiast z niego rezygnować.

Sprzedawcy notorycznie powtarzają, że ludzie podejmują decyzje o zakupie w oparciu o potrzeby emocjonalne i uzasadniają je za pomocą logicznych argumentów. I brak tej logiki w przechodzeniu od jednego argumentu sprzedażowego do drugiego … od jednego powodu-dlaczego warto dokonać zakupu do drugiego … stanowi ten największy błąd, ponieważ brak logiki w liście sprzedażowym (ofercie sprzedaży) prowadzi do zmieszania. A umysł zmieszany zawsze mówi NIE.

Nie to nie jest reakcja, jakiej oczekujesz na swoją ofertę sprzedaży, zgadza się?

Jak zachować logikę w tekście promocyjnym?

Postaw sobie pytanie: zanim potencjalni kupujący będą skorzy kupić reklamowany przez ciebie produkt lub usługę, w co NAJPIERW musieliby uwierzyć, żeby uwierzyli, iż warto dokonać zakupu?

Od tego pytania zacznij budować linię argumentacji. Zacznij od czegoś oczywistego, w co już wierzą lub co w głębi serca akceptują, aby zwrócić uwagę i wzbudzić zainteresowanie.

Zanim uwierzą, że warto kupić twój kurs z zakresu optymalizacji stron www, najpierw powinieneś ich przekonać, że dobrze zoptymalizowana strona przyniesie im faktyczne zyski …

Zanim uwierzą, że warto kupić twój produkt żywnościowy z serii BIO, najpierw powinieneś ich przekonać, że seria BIO jest lepsza dla ich organizmu, ciała i zdrowia od serii zwykłej …

Logiczna struktura jest szkieletem, który nadaje tekstowi kształt i formę, cel i kierunek — dzięki temu tobie się łatwiej pisze, a czytelnikowi łatwiej czyta. A w momencie, gdy przeczyta całość, krystalicznie czysto rozumie, dlaczego twój produkt jest taki świetny i wart pieniędzy, jakie za niego sobie życzysz. Dzięki logicznej strukturze, powstaje wrażenie, że „wszystko ma tu sens” i bardziej opłaca się kupić, niż zrezygnować z oferty.

Życzę sukcesów (jak najczęściej)
Podpis autora Łukasza Kamiennika

Kliknij

Podziel się
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
O Łukasz Kamiennik

Autor, copywriter, ghostwriter – niekoniecznie w tej kolejności. Duże doświadczenie w pisaniu tekstów marketingowych i publicystycznych. Długoletnia praktyka w e-mail marketingu. Zainteresowany moimi usługami? Zapraszam do kontaktu >>

Co myślisz?

*

Pokaż
Ukryj
Przeczytaj poprzedni wpis:
2012
COPY-PRZEPOWIEDNIE na 2012, czyli NOWE recepty na maksymalne zyski!

Skuteczny tekst to wysoka sprzedaż. Wysoka sprzedaż to zyski. Na nowe czasy potrzebne są nowe recepty. Dzisiaj przedstawię moim zdaniem najskuteczniejsze podejście do pisania tekstów...

Zamknij