Zmieszany umysł zawsze mówi NIE!

Zmieszany umysł zawsze mówi NIE!

Kiedy myślę o najgorszym błędzie, jakiego nie chciałbym popełnić podczas pracy nad nowym, poważnym tekstem sprzedażowym dla swojego klienta lub dla siebie, za każdym razem dochodzę do jednej rzeczy …

… i nie jest to słaby nagłówek, kiepska oferta, błędy językowe, krótka gwarancja, mało wpływowy „Big Selling Idea”, ani nic podobnego.

Prawda jest taka, że każdy z tych elementów jest istotny — jeden mniej, drugi bardziej. Jeśli jednak miałbym wybrać jeden, największy błąd, którego za wszelką cenę nie chciałbym popełnić, byłby to …BRAK LOGICZNEJ STRUKTURY.

Dlaczego, skoro ludzie podejmują decyzje o zakupie za sprawą emocjonalnych potrzeb? Wydaje się, że jeśli decyzja zapłonie na tle emocjonalnym, sprawa zakończona, mamy sprzedaż. ALE …

Nie jest tak. Przynajmniej nie zawsze. Mimo, że ufamy swoim emocjom, to kiedy chodzi o sprzedaż — potrzebne jest solidne uzasadnienie na poziomie logicznym. Mimo że nie jesteśmy istotami logicznymi, to podczas czytania czegoś lub uczenia się, spodziewamy się, że materiał będzie przedstawiony w jasny, logiczny sposób.

Musisz więc zbudować swoją linię argumentacji w sposób, który ma sens. Przechodzić od punktu A … do punktu B … później C … następnie D … tak długo, dopóki nie dojdziesz do ostatecznej konkluzji: że bardziej opłaca się dokonać zakupu, zamiast z niego rezygnować.

Sprzedawcy notorycznie powtarzają, że ludzie podejmują decyzje o zakupie w oparciu o potrzeby emocjonalne i uzasadniają je za pomocą logicznych argumentów. I brak tej logiki w przechodzeniu od jednego argumentu sprzedażowego do drugiego … od jednego powodu-dlaczego warto dokonać zakupu do drugiego … stanowi ten największy błąd, ponieważ brak logiki w liście sprzedażowym (ofercie sprzedaży) prowadzi do zmieszania. A umysł zmieszany zawsze mówi NIE.

Nie to nie jest reakcja, jakiej oczekujesz na swoją ofertę sprzedaży, zgadza się?

Jak zachować logikę w tekście promocyjnym?

Postaw sobie pytanie: zanim potencjalni kupujący będą skorzy kupić reklamowany przez ciebie produkt lub usługę, w co NAJPIERW musieliby uwierzyć, żeby uwierzyli, iż warto dokonać zakupu?

Od tego pytania zacznij budować linię argumentacji. Zacznij od czegoś oczywistego, w co już wierzą lub co w głębi serca akceptują, aby zwrócić uwagę i wzbudzić zainteresowanie.

Zanim uwierzą, że warto kupić twój kurs z zakresu optymalizacji stron www, najpierw powinieneś ich przekonać, że dobrze zoptymalizowana strona przyniesie im faktyczne zyski …

Zanim uwierzą, że warto kupić twój produkt żywnościowy z serii BIO, najpierw powinieneś ich przekonać, że seria BIO jest lepsza dla ich organizmu, ciała i zdrowia od serii zwykłej …

Logiczna struktura jest szkieletem, który nadaje tekstowi kształt i formę, cel i kierunek — dzięki temu tobie się łatwiej pisze, a czytelnikowi łatwiej czyta. A w momencie, gdy przeczyta całość, krystalicznie czysto rozumie, dlaczego twój produkt jest taki świetny i wart pieniędzy, jakie za niego sobie życzysz. Dzięki logicznej strukturze, powstaje wrażenie, że „wszystko ma tu sens” i bardziej opłaca się kupić, niż zrezygnować z oferty.

Życzę sukcesów (jak najczęściej)
Podpis autora Łukasza Kamiennika

Kliknij

Podziel się
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
O Łukasz Kamiennik

Autor, copywriter, ghostwriter – niekoniecznie w tej kolejności. Duże doświadczenie w pisaniu tekstów marketingowych i publicystycznych. Długoletnia praktyka w e-mail marketingu. Zainteresowany moimi usługami? Zapraszam do kontaktu >>

Co myślisz?

*

Pokaż
Ukryj