Jeśli twoi potencjalni klienci urodzili się po 1980, dopisz *to* do swoich tekstów marketingowych …

Jeśli twoi potencjalni klienci urodzili się po 1980, dopisz *to* do swoich tekstów marketingowych …

Zapytaj swojego lekarza, co zrobić, by czuć się dobrze, a powie ci: „Jedz zdrowo i ćwicz”. Mimo to podobno w Ameryce na każdy dolar wydawany w klubach fitness, ludzie wydają dziewiętnaście na kokainę. Powód? Jeden niuch kokainy i chwilę potem czujesz się jak Superman. Dwa tygodnie diety i ćwiczeń i wyglądasz jak z krzyża zdjęty — głodny, obolały i sfrustrowany.

Pragnienie szybkiego zaspokojenia potrzeby

W 1972 przeprowadzono badanie pod okiem Waltera Mischela, wtedy wykładowcy Uniwersytetu w Stanford. Badanie miało sprawdzić zdolność do opierania się szansie natychmiastowego zaspokojenia potrzeby, jakim było zjedzenie pysznej pianki cukrowej (ang. marshmallow).

Wyglądało to tak: w sumie ponad 600 dzieciom, które brały udział w badaniu, zaoferowano zjedzenie pianki. Każdemu dziecku obiecano, że jeśli oprze się zjedzeniu jej od razu — poczeka 15 do 20 minut — w nagrodę dostanie drugą i będzie mogło zjeść dwie zamiast jednej. Większość dzieci zjadła piankę natychmiast. Spośród tych, które zdołały poczekać nieco dłużej, tylko 1/3 odłożyła zaspokojenie potrzeby na tyle długo, aby móc dostać drugą piankę.

Dzieciom, które wygrały walkę z czasem, nie było wcale łatwo:

Choć eksperyment odbył się z udziałem dzieci, to wiesz po sobie, że jako konsumentowi trudno jest ci odwlekać zaspokojenie potrzeby czy pragnienia. Jeśli czegoś bardzo chcesz, najchętniej chciałbyś to dostać od razu. Jeśli nie od razu, to przynajmniej najszybciej, jak się da. Osobom, które się z tym zgadzają, przypięto pewną etykietkę . . .

Generacja „Y”

Generacja pokolenia „Y” — z angielskiego „Millennials”, czego nie potrafię sensownie przetłumaczyć — to osoby, które urodziły się umownie po roku 1980. Boston Consulting Group (BCG), razem z Barkley and Service Management Group, przeprowadzili ankietę wśród czterech tysięcy osób z generacji „Y”, starając się zrozumieć pewne zależności dotyczących zachowań konsumenckich, czyli prościej mówiąc — kupowania.

Co się okazało: generacja ta ma obsesję na punkcie szybkiego zaspokajania potrzeb, pragnienia natychmiastowego zadowolenia. Potwierdzono nawet, że kupują oni w lokalnych sklepach częściej, niż generacja „X”, czyli np. ich rodzice. Dla przedsiębiorcy oznacza to, że powinien wziąć pod uwagę szybką obsługę, łatwość i sprawność, jeśli chce jak najlepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów urodzonych po 1980 roku.

Sprzedajesz detalicznie przez Internet?

Jeśli TAK, podejmij wysiłki, aby wysłać i dostarczyć produkt szybciej …oraz zapewnić obsługę lepszą od firm, z którymi konkurujesz. Możesz być pewien — jeśli klient ma wybór między dwiema firmami, które sprzedają produkt po zbliżonej cenie i jedna z nich zapewnia szybszą dostawę, bez wahania wybierze tą drugą, bo tego właśnie oczekuje — szybkiej dostawy.

Lekcja copywritingu jest zatem prosta: zadbaj o szybkie wynagrodzenie swoich klientów za to, że ci zaufali i zdecydowali się kupić od CIEBIE. Upewnij się, że teksty promujące twoje produkty mówią, jak szybko je wysyłasz i jak szybko można się spodziewać przesyłki — jeśli to produkt fizyczny, dopisz jak szybko twoja firma go pakuje i wysyła; jeśli to produkt elektroniczny, dopisz po jakim czasie produkt znajdzie się na dysku twardym czy skrzynce e-mail klienta.

Mnóstwo copywriterów popełnia błąd, nie pytając swoich klientów, w jakim czasie kupujący dostanie zamówiony produkt. W efekcie tak ważna informacja zostaje pominięta w tekście promocyjnym. Klient copywritera traci, zamiast dobrać się do miodu i wykorzystać pełen potencjał szybkiej wysyłki.

Życzę sukcesów (jak najczęściej),
Podpis autora Łukasza Kamiennika

Kliknij, jeśli artykuł ci się podoba

Podziel się
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
O Łukasz Kamiennik

Autor, copywriter, ghostwriter – niekoniecznie w tej kolejności. Duże doświadczenie w pisaniu tekstów marketingowych i publicystycznych. Długoletnia praktyka w e-mail marketingu. Zainteresowany moimi usługami? Zapraszam do kontaktu >>

Komentarze

  1. Świetny artykuł, filmik także (nieźle się uśmiałem).

    Sam urodziłem się po 1980 i w 100% zgodzę się z tym, że nasza generacja chcę szybko zarabiać, szybko wydawać, szybko dostawać co to chcę.

    Nie zawsze się to udaje, ale jeśli my przedsiębiorcy możemy to zagwarantować to czemu o tym nie napisać.

    Pozdrawiam Kamil Tracz

Co myślisz?

*

Pokaż
Ukryj
Przeczytaj poprzedni wpis:
biuro-ogilvy-mather
18 zaleceń pisarskich prosto z biura agencji Ogilvy & Mather

Zalecenia wzięte z „How to Writer Better: the Ogilvy & Mather guide to Writing effective memos, letters, reports, plans and strategies” — dokumentu agencyjnego napisanego...

Zamknij