Najlepszy i najgorszy dzień na wysyłanie wiadomości e-mail

Najlepszy i najgorszy dzień na wysyłanie wiadomości e-mail

Nie od dziś wiadomo, że e-mail marketing jest jednym z lepszych narzędzi rozwijania biznesu w Internecie.

małpkaI jak to zwykle bywa, istnieją strategie bardziej i mniej skuteczne. Są dni, w których wskaźnik otwarć jest większy oraz takie, w których jest mniejszy. Skąd to wiemy?

Mark Joyner, czołowy specjalista od marketingu internetowego potwierdził za pomocą licznych testów, że najlepszym dniem tygodnia na wysyłanie wiadomości e-mail jest piątek. Możemy wtedy oczekiwać największej sprzedaży, jeśli to e-mail promocyjny, odsyłający na przykład na list sprzedażowy, squeeze page lub do sklepu internetowego poprzez link partnerski.

Natomiast dniem, w którym odnotowuje się największą ilość otwarć i kliknięć w link zawarty w treści jest czwartek.

Podsumowanie testów Joynera

#1: E-maile wysyłane w piątek dają co najmniej o 23% większą sprzedaż, niż e-maile wysyłane w inne dni tygodnia. Piątek, pod względem sprzedaży, daje o 89% lepszą skuteczność w stosunku do najgorszego dnia, jakim jest środa.

#2: E-maile wysyłane we wtorek mają najniższy procent otwarć i kliknięć.

#3: E-maile wysyłane w środę generują najmniejszą sprzedaż.

#4: Czwartek jest najlepszym dniem pod względem otwarć (open-rate) i kliknięć (clickthrough rate).

Powyższe „odkrycia” są wynikiem wielokrotnych testów. Teraz wyobraź sobie, jakie mają dla Ciebie znaczenie: wystarczy, że zmienisz dzień, w którym wysyłasz bezpośrednią ofertę sprzedaży i tylko z tego powodu, możesz zarobić aż o 89% pieniędzy więcej…

A przecież chcesz zrobić wszystko, aby zmaksymalizować swoje końcowe rezultaty, prawda? I pozornie niepozorny dzień tygodnia może znacząco na nie wpłynąć.

A co z czasem? Czy ma jakikolwiek wpływ? Wyniki testów przeprowadzonych przez MarketingSherpa dowodzą, że TAK:

„Wskaźnik otwarć e-maili wysyłanych w okolicach godziny 9:00 przewyższa wskaźnik e-maili wysyłanych w okolicach południa o 10% i dają o 15% więcej kliknięć w porównaniu do godziny 16:00.”

Skąd takie różnice? Prawdopodobnie wynikają z faktu, że większość ludzi sprawdza skrzynkę pocztową rano, przed pracą … lub w pracy, po odpaleniu komputera.

Jakie są Twoje doświadczenia? Robiłeś testy? Zauważyłeś różnice? Podziel się uzyskanymi danymi. Wiedza to potęga :).

Życzę sukcesów (jak najczęściej),
Podpis autora Łukasza Kamiennika

Kliknij

Podziel się
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
O Łukasz Kamiennik

Autor, copywriter, ghostwriter – niekoniecznie w tej kolejności. Duże doświadczenie w pisaniu tekstów marketingowych i publicystycznych. Długoletnia praktyka w e-mail marketingu. Zainteresowany moimi usługami? Zapraszam do kontaktu >>

Komentarze

  1. Anthony napisał:

    Ja z doswiadczenia potwierdze, ze instytucje odpisuja na moje maile wysylane w piatek duzo czesciej, niz w jakikolwiek inny dzien tygodnia. Moze to sie wiazac z tym, ze pracownicy biurowi czuja sie w piatek zrelaksowani, majac przed soba perspektywe, ze juz niedlugo koniec ciezkiego tygodnia – stad naladowani sa energia awaryjna? Ja pamietam, ze w liceum zawsze wychodzilem ze szkoly naladowany energia atomowa i po powrocie do domu chcialem sprzatac mieszkanie. Szkoda tylko, ze mail wyslany w piatek daje odpowiedz dopiero w poniedzialek, co zwleka znaczaco z praca… Ale efekt rzeczywiscie osiagniety!

  2. Ciekawa sprawa z tym czasem rozsyłania e-maili. Ja u siebie zrobiłem podobną analizę, tylko że z publikowaniem postów. Zgoła odmienne wyniki mi wyszły… Najlepsze dni do publikacji to wtorek i środa (tak mniej więcej w godzinach 11-13), a najgorsze to poniedziałek i sobota (poniedziałek cały, a sobota do mniej więcej południa).
    Dzięki za ciekawy materiał:)

  3. warto także zaznaczyć, że wiadomość e-mail można wysłać jednego dnia i zaznaczyć, kiedy ma być dostarczona – pozwala na to już gmail i wtyczki do programów pocztowych.

Co myślisz?

*

Pokaż
Ukryj
Przeczytaj poprzedni wpis:
Trzy paskudne słowa, których lepiej unikać

Jest masa słów, których użycie w tekście reklamowym nie wnosi nic dobrego, a jedynie zajmuje niepotrzebnie przestrzeń ... którą można zapełnić bardziej znaczącą treścią. Wspomniane...

Zamknij